עורך דין צוואות

מעוניינים לפגישת ייעוץ ללא עלות?
השאירו פרטים ונציגי המשרד יחזרו אליכם בהקדם:

רח' אדוארד ברנשטיין, 6 ת"א

פנייה לבעל מקצוע – עורך דין צוואות – היא חשובה לשמירת אחדות ושלום בית במשפחה ברגע קריטי, וחשובה כמובן לשמירת רכוש המשפחה וחלוקתו בדיוק לפי רצונכם.
אין אדם שמעוניין לחשוב יותר מדי על מותו שלו ועל העתיד מעבר לחייו. עם זאת אין כמעט אדם שאדיש לעתיד יקיריו ולמה שיקרה לרכושו לאחר פטירתו. לכן כל אדם בוגר המבין כי איש אינו חי לנצח, חייב להקדיש מחשבה לעניין חלוקת רכושו לאחר מותו, בכדי להגן על האנשים הקרובים אליו, למנוע סכסוכים ומריבות במשפחה, וגם לעתים להעניק כספים או רכוש לגופים ומטרות הקרובים ללבו.
לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין צוואות אשר יעזור לכל אחד מכם לממש בדיוק את רצונכם, ולהגן על האנשים והמטרות החשובים לכם.

דוגמאות לנחיצותה של צוואה:

א. במידה ולא נכתבה צוואה מתחלק רכוש הנפטר לפי חוק הירושה. במקרה שכיח של משפחה ובה זוג הורים וילדים (גם ילדים בוגרים), כאשר אחד ההורים נפטר עובר חצי מרכושו לבן/בת הזוג והחצי השני לילדים, וזה כולל את הכל, לרבות דירת המגורים של ההורים, העסק המשפחתי וכו'. הורים רבים אינם מעוניינים כי כבר בשלב זה ילדיהם יהיו שותפים אתם ברכושם.
מי שמעוניין למנוע מצב כזה ולקבוע למשל כי עם פטירתו יעבור כל רכושו לבן/בת הזוג ורק לאחר מות השני מביניהם יעבור הרכוש לילדים, חייב לפנות לעורך דין צוואות ולנסח בעזרתו צוואה מתאימה.

ב. חוק הירושה קובע חלוקת הנכסים באופן שווה בין הילדים. במקרה בו למשל קיים ילד עם צרכים מיוחדים אשר ההורה סבור שיש להותיר עבורו מספיק אמצעים לטפל בו, גם אז חייבים לפנות לעורך דין צוואת אשר ייעץ באיזה אופן לנסח את הצוואה.
אלו רק שתי דוגמאות על קצה המזלג וישנן רבות נוספות.

עורך דין צוואות – מונע סכסוכים

לצערנו חלוקת הירושה היא גורם עיקרי לסכסוכים בין הילדים. מניסיוני כעורך דין העוסק בענייני ירושות, למדתי שאין קשר בין גודל העיזבון או כמות הרכוש המתחלק לבין עצמת הסכסוכים. לכל ילד ויהיה עשיר או נדיב ככל שיהיה, חשוב להרגיש כי לא קופח וכי הוריו שקלו את כל השיקולים החשובים בעת קביעת הנהנים בעיזבונם.
סכסוכי ירושה מתעוררים כאשר יורש מרגיש כי קופח על ידי הוריו או כאשר לדעתו זכות נמנעה ממנו. כמו כן כאשר אין בהירות או הוראות ברורות וחד משמעיות מה ייעשה בכל חלק של העיזבון, אז מתעוררות בעיות וסכסוכים. עורך דין צוואות יסייע לכם בניסוח צוואה נכונה וברורה, אשר תבטא בדיוק את כוונתכם ורצונכם.

איך זה מתבצע בפועל?

לפני עריכת הצוואה יש להתייעץ עם עורך דין צוואות, להציג בפניו את הרכוש שיתחלק ואת האנשים להם ברצוננו לחלק את הרכוש. עורך דין צוואות יסביר את האפשרויות השונות, ינסח טיוטת צוואה ולאחר סיכום סופי תיחתם הצוואה, בדרך כלל בפני עורך דין צוואות ועד נוסף. הצוואה נשמרת בכספת עורך דין צוואות ויכולה גם להיות מופקדת במשרד הרשם לענייני ירושה. הצוואה ניתנת לביטול או לשינוי על ידי המצווה, בכל זמן שלפני פטירת המצווה וכל עוד הוא כשיר לצוות.
בכל מקרה עריכת צוואה, ועריכתה באופן נכון וחוקי על ידי עורך דין צוואות, היא הדרך הנכונה להשאיר ירושה ליקיריכם ולדאוג לכך כי המשפחה תישאר שלמה.

מדוע יש להתייעץ בעורך דין צוואות ולא להכין צוואה לבד?

לצוואה דרישות מיוחדות הקבועות בחוק ורק מילוי הדרישות מבחינת "צורת, הצוואה" מכשירה את המסמך כצוואה תקפה. מסמך שאינו כשר כצוואה תקפה לא יקנה שום זכויות ואינו שווה את הנייר עליו הוא נכתב. ניסוח נכון של תוכן הצוואה ימנע פגיעה ביורשים, ימנע אפשרות של שינוי הצוואה בעתיד על ידי בן הזוג היורש במקרה של צוואה הדדית, ועשוי למנוע "תאונות מס", כלומר מיסוי הרכוש במקרים שניתן למנוע זאת.
רק התייעצות עם עורך דין צוואות והכנת הצוואה בדרך הנכונה והחוקית, תיתן לכם את השקט הנפשי כי רכושכם יעבור בדיוק למי שתרצו ובדרך היעילה ביותר, ללא מריבות וסכסוכים במשפחה.